Friday, December 24, 2010


Here comes another one of those year-end wrapup stories.

Let’s face it, this column knows no shame when it comes to blindly
following the crowd.

With one exception. Instead of collecting a list of newsworthy events
and people --- what more is there to say about Lindsey Lohan, Tiger
Woods, speeding Toyotas, full body scanners and berserk Jet Blue
flight attendants --- we choose another way to mark the end of the

As we have done in past years, we salute the best media corrections
on which we bestow the coveted Mea Culpa awards.

We’re not making of fun the profession. Even though the industry is
perceived as circling the drain, there are a lot of hard-working
folks out there who produce the “daily miracle” and take great pride
in doing so.

Despite the fact that we strive of perfection, we come up short from
time to time. And sometimes the results amuse.

Here, then, is a sampling of the corrections that made us smile, if
not groan. They have been collected from the Internet, from
contributors and from a website called Regret the Error.

Do They Look Alike?: Last week’s column mistakenly misidentified a
source. The European Commission president is Romano Prodi, not Buffy
the Vampire Slayer. The Prague Post.

Fashion Note: Because of a reporting error, Dr. Arleigh Dygert
Richardson III, former teacher at Lawrence Academy in Groton, was
described in his obituary yesterday as favoring tacky pants with
tweed jackets and Oxford shirts. Dr. Richardson favored khaki pants.
The Boston Globe.

...And all Brits Are Druids Who Eat Blood Sausage: In an article on
February 3, we implied two thirds of Haitians drank goats’ blood
while practicing voodoo. We are happy to make clear this is not the
case. The Sun, United Kingdom.

Just Forget It: A story on Page 1 of Tuesday’s Telegraph quoted a
White House official explaining that a Q-and-A session with dozens of
teenagers in Nashua High School North on Monday was “off the record.”
However, the explanation about the talk being “off the record” was,
it turns out, also “off the record” and should not have been quoted.
Nashua Telegraph.

Just Forget It, Part II: At the very beginning of the process of
explaining what it all means, we incorrectly stated that today was
Tuesday. Today is Wednesday. We regret the error. Source unknown.

Star Crossed: Lilith’s astrology column for the week starting March 6
was wrongly published last weekend. We are republishing it today. The
Herald apologizes for any sense of deja vu readers experience this
week. Sydney Morning Herald.

Issues and Answers: Townsville City Council chief executive Ray
Burton was quoted in Saturday's edition saying the role of a new
strategic policy advisor had been created "to deal with some of the
issues your paper (the Townsville Bulletin) has created". This was
wrong. Mr. Burton said the position had been created "to deal with
some of the issues your paper (the Townsville Bulletin) has drawn to
our attention''. Townsville Bulletin, Australia.

Blue Bell: In the Oct. 13 Section A, a profile of Lorenzo Velez, the
only Bell City Council member not charged with a crime, described
Bell as "a city dominated by blue-color Mexican immigrants like
himself." It should have said "blue-collar." Los Angeles Times.

It’s All About Me: Reporter Amanda Hess, in a story published Monday,
acknowledges she wrongly wrote that "one in three black men who have
sex with me is HIV positive.” In fact, the statistic applies to black
men “who have sex with men.” Washington Citypaper.

Sole Man: A Tuesday Morning Quarterback story on indicated
that New England Patriots coach Bill Belichick did not wear anything
pink in observance of Breast Cancer Awareness Month during Monday
night's game against Miami. In fact, the soles of Belichick's shoes
were pink. ESPN.Com.

Bat Man: A June 22 article about G8 security measures in Huntsville
incorrectly said that resident Steve Groomes has a gun at the ready
should protestors get by the army of police and soldiers scouring the
brushes. In fact, what Groomes said in a jovial way was that “I’ve
got an Easton 32 in the house.” The Easton 32 is a baseball bat not a
gun. The Star.

Big Difference: I am sorry to disappoint all the readers who wished
to apply for the position, but New Orleans does not employ a “sex
assessor.” That was a misprint in Wednesday’s column. It should have
read “tax assessor.” New Orleans Times Picayune.

Location, Location, Location: The following corrects errors in the
July 17 geographical agent and broker listing: Aberdeen is in
Scotland, not Saudi Arabia; Antwerp is in Belgium, not Barbados;
Belfast is in Northern Ireland, not Nigeria; Cardiff is in Wales, not
Vietnam; Helsinki is in Finland, not Fiji; Moscow is in Russia, not
Qatar. Business Insurance magazine

No comments: